Vi behöver dig!

Det finns många uppgifter på en brukshundklubb. Vi är en ideell förening och lever på medlemmarnas eget engagemang i verksamheten.

Vi behöver alltid hjälp inom våra sektorer och funktionärer till våra tävlingar.

Vi uppmuntrar dig verkligen att kontakta oss och berätta vad du är intresserade av att hjälpa till med! Vad finns det då för olika uppgifter och vad skulle passa dig bäst?

Alla hjälpande händer är välkomna! Är du intresserad av att hjälpa till ska du kontakta oss via mail, så försöker vi hjälpa dig att hitta rätt.

Att vara funktionär på en tävling är väldigt kul, man får se och inspireras av duktiga ekipage, lära sig mer om hundsport samtidigt som det är ett bra sätt att komma in i klubben och lära känna nya människor.

Det spelar ingen roll om du har mycket erfarenhet av de olika hundsporterna eller ingen alls, det finns en plats för alla – och alla behövs!

Är du intresserad av annat än tävlingar och vill engagera dig i klubbens organisation?

Vi samarbetar med :